عمومی

رقیب هایلوکس و فورد رنجر؛ خودرو BYD Shark رونمایی شد

رقیب هایلوکس و فورد رنجر؛ خودرو BYD Shark رونمایی شد

BYD از پیکاپ پلاگین هیبریدی Shark رونمایی کرد. این شرکت ادعا می‌کند مصرف سوخت شارک ۷٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و می‌تواند در حالت تماماً برقی تا ۱۰۰ کیلومتر و در حالت ترکیبی تا ۸۴۰ کیلومتر مسافت طی کند.

شارک با ۵٫۴۵ متر طول و فاصله‌ی محوری ۳٫۲ متری، بزرگ‌تر از فورد رنجر و تویوتا هایلوکس است. پیکاپ جدید بی‌وای‌دی مانند اکثر پیکاپ‌های بازار روی شاسی نردبانی ساخته شده و از سیستم تعلیق مستقل در جلو و عقب بهره می‌برد که راحتی سواری را افزایش می‌دهد. ظرفیت بکسل شارک ۲٬۵۰۰ کیلوگرم (۲٫۵ تن) است.

نمای جلو خودرو BYD Shark

BYD

شارک به موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ بنزینی نسبتاً کوچکی مجهز است که با دو موتور برقی قرار گرفته در محورهای جلو و عقب مجموع خروجی بیش از ۴۲۰ اسب بخار تولید می‌کنند.

BYD ادعا می‌کند که شارک با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۵٫۷ ثانیه در حالت هیبریدی، به‌اندازه‌ی هوندا سیویک تایپ R سریع‌ است و از فورد رنجر رپتور قدرت بیشتری دارد.

خودرو BYD Shark در کمپینگ در طبیعت

BYD

شارک از «اولین سیستم هیبریدی-الکتریکی طولی» در صنعت خودرو بهره می‌برد. به این معنی که هر چهار چرخ توسط موتورهای الکتریکی به حرکت در می‌آیند و موتور بنزینی می‌تواند مستقیماً چرخ‌های جلو را به حرکت درآورد.

نمای سه‌چهارم جلو خودرو BYD Shark

BYD

سیستم هیبریدی خودرو در ۸۰ درصد مواقع استفاده از موتورهای برقی را در اولویت قرار می‌دهد. باتری شارک را می‌توان از ۳۰ تا ۸۰ درصد ظرف ۲۰ دقیقه شارژ کرد. باتری خودرو می‌تواند در هنگام کمپینگ، دستگاه‌های برقی خارجی را تغذیه کند.

شارک حداکثر ظرفیت بار ۸۳۵ کیلوگرم دارد. بی‌وای‌دی می‌گوید ۵۴ درصد بدنه از فولاد با استحکام بالا ساخته شده و باتری بخشی از شاسی با استحکام ساختاری تا ۳۸ درصد است.

نمای عقب خودرو BYD Shark

BYD

بی‌وای‌دی می‌گوید تقسیم گشتاور بین چرخ‌های جلو و عقب بسته به حالت انتخابی می‌تواند متفاوت باشد و سه حالت Snow (برف)، Mud (گلی) و Snad (شنی) را برای آفرود ارائه دهد.

طراحی کلی شارک شباهت بسیار زیادی به فورد F-150 لایتنینگ دارد. چراغ‌های پیوسته در جلو و عقب و رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی از شاخصه‌های اصلی طراحی شارک به‌شمار می‌روند.

نمای داخلی خودرو BYD Shark

BYD

در داخل کابین، صفحه‌نمایش چرخان ۱۲٫۸ اینچی لمسی برای سیستم اطلاعات‌سرگرمی مانند سایر مدل های BYD وجود دارد که از اپل کار پلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند.

جلوی راننده یک صفحه‌نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی و یک صفحه‌نمایش سربالا (هدآپ) ۱۲ اینچی قرار دارد. صندلی‌ها از روکش چرمی بهره می‌برند. دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین ۱۸۰ درجه‌ی زیرِ خودرو در کنار شارژر بی‌سیم ۵۰ واتی برای شارک در نظر گرفته شده است.

شارک از طریق اپلیکیشن اختصاصی بی‌وای‌دی به گوشی مالک خودرو وصل می‌شود و می‌توان به‌کمک آن قفل درها را باز و بسته کرد. بی‌وای‌دی هنوز قیمت خودرو را اعلام نکرده است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا