عمومی

چگونه همه‌ تب‌های سافاری را همزمان در آیفون ببندیم؟

چگونه همه‌ تب‌های سافاری را همزمان در آیفون ببندیم؟

حتماً برای شما هم پیش آمده است که در لحظه تب‌های زیادی در مرورگرتان باز کرده‌‎اید؛ اما بعداً به فکر بستن تمام تب‌های سافاری افتاده‌اید. بستن هر برگه به‌صورت جداگانه شاید دردسرساز و وقت‌گیر باشد؛ اما خوشبختانه راه‌حلی وجود دارد.

در iOS 17، به‌کمک دکمه‌ی مخفی‌ می‌توانید تمام برگه‌ها را همزمان ببندید. اگر قبلاً تب‌ها را به‌صورت دستی می‌بستید، حالا وقتش رسیده است که یکی از ترفند های آیفون را یاد بگیرید.

چرا باید تب‌های سافاری مرتباً پاک شوند؟

سافاری به شما اجازه‌ی بازگذاشتن بیش از ۵۰۰ تب را در یک Tab Group نمی‌دهد، بنابراین همه‌ی کاربران آیفون باید در نهایت تب‌های قدیمی را ببندند. داشتن حداقل برگه‌های سافاری در یک Tab Group می‌تواند مرور برگه‌های مورد نیازتان را آسان‌تر‌ کند. همچنین با تب‌های کمتر، عملکرد بهتری در اجرای سافاری تجربه خواهید کرد.

بستن برگه‌های سافاری در آیفون به‌صورت جداگانه کار سختی است، بنابراین استفاده از دکمه‌ی پنهان برای بستن تمام تب‌‌های سافاری بسیار مفید خواهد بود.

آموزش بستن تمام تب‌ های سافاری

کاربران آیفون در نسخه‌های جدید سافاری، حداقل دو Tab Groups دارند: Start Page و Private. قابلیت Tab Groups به شما اجازه می‌دهد تا تب‌های مختلف خود را گروه‌بندی کنید و به آن‌ها دسترسی راحت و سریع‌تری داشته باشید.

اگر Tab Groups سفارشی ایجاد کرده‌اید، چه در آیفون خود چه روی دستگاهی که با iCloud همگام‌سازی شده است، باید مراحل زیر را برای هر Tab Group تکرار کنید:

  • سافاری را در گوشی آیفون خود باز کنید.
  • روی دکمه‌ی Tabs (دو مربع روی هم) در گوشه‌ی سمت راست پایین نوار ابزار ضربه بزنید.
  • دکمه‌ی Done را نگه دارید و Close all Tabs را فشار دهید تا همه برگه‌های شما همزمان پاک شوند.
  • در صورت نیاز این فرایند را در سرتاسر Tab Groups خود در سافاری تکرار کنید.

امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. اگر به شخصی‌سازی اعلان‌ها و نوتیفیکیشن‌های آیفون علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی ترفندهای نوتیفیکیشن آیفون را از دست ندهید.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا