تکنولوژی

چری فالوین E06 برای رقابت با خودروهای بی‌وای‌دی آماده می‌شود

چری فالوین E06 برای رقابت با خودروهای بی‌وای‌دی آماده می‌شود

چری در نمایشگاه خودرو پکن 2024، از خودرویی جدید با پیشرانه هیبریدی و الکتریکی رونمایی کرد. این خودرو چری فالوین E06 نام دارد که هدف از عرضه آن، رقابت با بی‌وای‌دی سانگ است. برند فالوین نیز زیرشاخه‌ جدیدی از چری است که تنها خودروهای الکتریکی و هیبریدی را به تولید می‌رساند.

چری فالوین E06 فرم بدنه فست‌بک دارد و حتی می‌توان آن را یک استیشن‌واگن نامید. بااین‌حال چری اصرار دارد که آن را خودرویی کراس معرفی کند. این خودرو کراس کوپه پنج صندلی دارد و در اصل یک هاچ‌بک بزرگ است. ابعاد این خودرو شامل 4820 میلی‌متر طول، 1920 میلی‌متر عرض، 1685 میلی‌متر ارتفاع و فاصله بین دو محور 2920 میلی‌متر هستند. توجه به اصول آیرودینامیکی در طراحی چری فولوین E06 فراگیر است. جلوپنجره بدون درز، دستگیره‌های مخفی‌شونده، آینه‌های جانبی کوچک و اسپویلر سقفی نشانگر این موضوع هستند.

چری فالوین E06

چری برای آن‌که خودروهای رقیب خود را به دردسر بیندازد، قیمت چری فولوین E06 را کمتر از رقبا اعلام کرده است. محدوده قیمت این خودرو بین 150 تا 200 هزار یوان (یک میلیارد و 275 میلیون الی یک میلیارد و 700 میلیون تومان) خواهد بود. نزدیک‌ترین رقیب آن یعنی بی‌وای‌دی سانگ L، قیمتی بین 189.8 الی 249.8 هزار یوان دارد.

مشخصات فنی چری فالوین E06

چری فولوین E06 با دو موتور هیبریدی و الکتریکی در دسترس خواهد بود. مشخصات سیستم هیبریدی آن با تیگو 8 پرو e پلاس مشابه است. پیشرانه هیبریدی خودرو کراس چری از ترکیب موتور 1.5 لیتری TGDi‌ و موتور برقی تشکیل شده است. برد حالت تمام الکتریکی تیپ هیبریدی چری فالوین E06 حدود 200 کیلومتر و برد نهایی آن 1600 کیلومتر اعلام شده است. مشخصات مربوط به مدل الکتریکی هنوز منتشر نشده است، اما چری ادعا می‌کند که نسخه تمام الکتریکی فالوین E06، بردی حدود 550 الی 700 کیلومتر خواهد داشت.

نمایشگاه خودرو پکن 2024

چری فالوین E06 به سنسورهای LiDAR‌ در سقف مجهز خواهد بود که امکان رانندگی خودران را برای آن فراهم می‌کنند. همچنین سیستم تعلیق انطباقی CDC روی این خودرو نصب می‌شود تا راننده امکان تغییر حساسیت سیستم فنربندی را داشته باشد. این خودرو درحال‌حاضر یک مدل مفهومی است اما چری وعده داده است که به‌زودی تولید آن را آغاز خواهد کرد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا