خوش آمدید

کسب و کار شما دچار افت در سود دهی شده ؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی ، داشتن یک وب سایت جهت پیشرفت و شناخته شدن بهتر کسب و کار شما ، در اکثر زمینه ها ضروری است.
همین حالا شروع کنید
  • طراحی وب سایت

    طراحی وب سایت با بهره گیری از آخرین تکنولوژی ها

  • سئو

    جستجوی اول در گوگل شما باشید

  • وب اپلیکیشن

    ساخت برنامه اندروید برای وب سایت شما

  • مشاوره

    نمیدانید از کجا شروع کنید برای ساخت یک وب سایت ؟
    021.22338921

تلگرام و راه های افزایش ممبر کانال و گروه

 

Picture11

تلگرام مارکتینگ روش نسبتا جدیدی برای بازاریابی است که زیرشاخه ی بازاریابی با رسانه های اجتماعی است. همان‌طور که می دانید آینده اینترنت و موبایل مارکتینگ فعالیت در رسانه‌های اجتماعی است که روز به روز قوی‌تر می‌شود و می‌تواند یکی از جایگزین‌های ایمیل مارکتینگ باشد چون دسترسی شما به مخاطبانتان در لحظه می‌باشد در صورتی که افراد فقط زمان‌های خاصی را در روز یا در هفته به ایمیل خود مراجعه می‌کنند. اما چگونه می‌توان مخاطبین رسانه‌های اجتماعی مثل تلگرام را افزایش داد و از آن سود کسب کرد؟!
 امروزه تلگرام به  یکی از رسانه‌های اجتماعی بسیار محبوب در بین کاربران ایرانی است که دارای امکانات بسیار عالی برای استفاده‌های تبلیغاتی و تجاری است. همین موضوع باعث شده است تا درصد عظیمی از کاربران و صاحبان  کسب و کارهای مختلف فعالیت تجاری خود را در این شبکه آغاز کنند. اما نکته اینجاست که آیا تمامی آن‌ها موفق هستند و آیا تلاش‌های آن‌ها آن‌گونه که باید نتیجه بخش است؟؟ جواب در بسیاری از موارد خیر است و دلیل این موضوع هم رعایت نکردن برخی اصل ساده است که در این مقاله ما در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم.

برای بازاریابی با تلگرام باید تا می توانید کاربر جذب کنید. در این مرحله کاربران دو دسته می شوند کاربران قدیمی و جدید که شما باید تدابیری بیندیشید که کاربران قدیمی را وفادار و ثابت نگهدارید و کاربران جدید را به عضو شدن به کانال تان ترغیب نمایید. 

جذب کاربران فعلی 

شما باید همیشه این را در نظر داشته باشید که نصف تلاش تان برای عضو ماندن کاربران فعلی تان باشد و نصف تلاش تان برای دستیابی به کاربران جدید. باید تمام تلاش تان را بکنید که کاربران فعلی تان گروه یا کانال شما را ترک نکنند. لازمه ی این کار ایجاد محتوایی ارزشمند و متفاوت و دقیقا مورد نیاز کاربر است. و گرنه پس از مدتی کاربر از مطالب شما خسته شده و شما را ترک خواهد کرد. در تولید محتوای تان همزمان از فیلم‌های کوتاه، تصاویر اینفوگرافیک، صوت‌های کوتاه و متون مربوط به کسب و کارتان  استفاده کنید تا تأثیر بیشتری روی کاربران بگذارد. اگر مطلب پرمحتوا ایجاد کنید همین کاربران تان آن ها را به اشتراک می گذارند و باعث ورود کاربران جدید به کانال یا گروه شما می شوند. اما مسئله ی دیگر روش جذب مخاطبان جدید است که در زیر راهکار های آن شرح داده شده است. 
 

نحوه جذب مخاطبین جدید به کانال یا گروه تلگرامی

تبلیغ در کانال و گروه‌های مرتبط و تخصصی

برای مثال شاید شما یک فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی دارید. جامعه مخاطب شما بانوان و تمامی مشاغل مرتبط به آن‌ها همانند آرایشگاه‌های زنانه است. این جامعه هدف شما به نظرتان جامعه هدف چه اصناف دیگری می‌تواند باشد؟؟ مزون‌ها و مجموعه‌های آشپزی و …… . یکی از راهکارهای بسیار کارآمد برای شما تبلیغ در تمامی کانال‌های مرتبط با قشر هدف خود است.

تبلیغ در کانال‌های معرفی

یکی از بهترین روش‌هایی که در ابتدای شروع فعالیت کانال‌های تلگرام بازخورد خوبی داشت تبلیغات در کانال‌هایی که مرجع معرفی بقیه کانال‌ها هستند، است. به دلیل اینکه امکان جستجوی تمامی کانال‌ها در تلگرام برای عموم افراد امکان پذیر نیست، افراد زیادی در کانال‌های معرفی عضو می‌شوند تا از کانال‌های مختلف مطلع شوند. معمولاً مخاطبین این کانال‌ها از بیست هزار نفر به بالا باشد نتایج خوبی به‌دست خواهید آورد. معمولاً در این گونه کانال‌ها برای اینکه پست آخر به مدت زمان خاصی باشید قیمت‌های بیشتری دریافت می‌کنند. این روش اوایل کار کانال تلگرام بازخورد خوبی داشت چون امکان جدیدی در تلگرام بود و کاربران مشتقانه تر کانال‌های مختلف را دنبال می‌کردند ولی به مرور چون حجم کانال‌ها بیشتر می‌شود کاربران خیلی سخت‌تر در معرض تبلیغات شما قرار می‌گیرند.

تبادل لینک

شما می‌توانید بر اساس مخاطبین هدف مشترکی که با کسب و کارهای مختلف دارید با کانال آن‌ها تبادل لینک داشته باشید. روال کار به این صورت است که تعیین می‌کنید پست آخر باشید یا نه؟، چه مدت زمانی؟ و از چه ساعتی تبادل را شروع کنید؟ پس از تفاهم در یکی دو دقیقه، عکس و متن تبلیغی را برای یکدیگر می‌فرستید تا در زمان به تفاهم رسیده تبادل را شروع کنید.
برای تبادل لینک از افراط بیش از حد دوری کنید. با هر کانالی تبادل لینک نداشته باشید چون اگر تبادلات لینک با حوزه‌های غیر مرتبط با فعالیت کانالتان داشته باشید به اعضای خود بی احترامی کرده‌اید و به مرور ریزش اعضای کانال خواهید داشت.

 
تبلیغات تلگرام در سایت

اگر سایت فعالی دارید که بازدیدکنندگان خوبی هر روز از سایتتان استفاده می‌کنند بهتر است در صفحه اصلی سایت یا صفحه تماس با ما حتماً کانال تلگرامتان را معرفی کنید و دلیلی به کاربران بدهید تا عضو کانالتان شوند.

تبلیغات تلگرام در قالب ایمیل مارکتینگ

اگر با ایمیل مارکتینگ آشنایی دارید و به‌طور مرتب و هدفمند کمپین‌های ایمیلی یا خبرنامه دارید حتماً در چند ایمیل کانال تلگرام خود را معرفی کنید.

تبلیغات تلگرام در اینستاگرام و دیگر صفحات اجتماعی

اگر صفحات اجتماعی مختلفی دارید که کاربران زیادی را جذب کرده‌اید همین کاربران را به کانال تلگرام خود هدایت کنید و سعی کنید مطالب مختلفی نسبت به بقیه صفحات اجتماعی در کانال خود ارائه کنید. با توجه به اینکه اینستاگرام یکی از رسانه‌های اجتماعی محبوب است حتماً در قسمت معرفی و یا در تصاویر، کانال خود را معرفی کنید.

استفاده از آدرس کانال در زیر تمامی مطالب منتشر شده

در همه پست‌های خود در تلگرام، چه تصویر چه متن، از آدرس استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا افرادی که پست‌های شما را برای دوستان خود به اشتراک می‌گذارند با کانال شما هم آشنا شوند.
 
در پایان نیاز به ذکر است که تمامی این موارد در صورت نداشتن برنامه‌ریزی منسجم و محتوای مناسب بازدهی چندانی ندارد. امروزه موسسات و یا افرادی هستند که به صورت تخصصی وظیفه مدیریت و عضوگیری کانال‌های تلگرامی شما را بر عهده می‌گیرند. در صورتی که کانال تلگرام شما نقش پر رنگی را در کسب و کار شما بر عهده دارد به شما پیشنهاد می‌کنیم که با کمک از این موسسات و افراد بازدهی خود را به بالاترین حد ممکن برسانید.
 

دیدگاه شما

( الزامي )نام :
(الزامي)ايميل

پشتیبانی : 7152821-0912 , 22338921-021
ContactUs Lastech Lastech in Google+ Lastech in Facebook lastech in Instagram lastech in Telegram
تمامی حقوق مادی و معنوی برای پویافناوران محفوظ میباشد و طبق ماده 12 قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.